Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Heeft u vragen?

Hieronder vindt u een aantal antwoorden op veelgestelde vragen. Staat uw vraag hier niet tussen, aarzel niet dit aan ons te laten weten. We helpen u zo goed mogelijk verder!

 

V. Wat is de geldigheidsduur van een POS certificaat?

 

Een POS training voorziet in een certificaat met een geldigheidsduur van 2 jaar.

 

V. Wie mag een POS training volgen?

 

Van POS interviewers vragen wij dat dit personen zijn met ervaringen in het ondersteunen van mensen met een beperking. Bij voorkeur heeft de deelnemer een HBO werk- en denkniveau.

 

V. Kan ik ook POS trainer worden?

 

Ja, dat kan. De POS kent 3 niveaus. Interviewer, Trainer en Master Trainer.

V. Kan ik de POS digitaal gebruiken?

 

Zeker! Dat kan via de QinO-tool. Wilt u dit eens proberen? Dat kan. Gratis. Stuur ons een berichtje wanneer u hier interesse in heeft. Behalve via de QinO-tool wordt ook gewerkt aan het beschikbaar maken van de POS in andere digitale omgevingen. Informeer zeker eens bij ons. Misschien is de POS binnenkort ook beschikbaar binnen uw digitale cliëntensysteem.

 

V. Zijn er vertalingen van de POS beschikbaar?

 

Naast het Nederlands is de POS onder andere ook beschikbaar in het Engels, Duits, Spaans, Catalaans, Italiaans, Portugees, en Chinees.

 

V. Is de POS ook geschikt voor andere doelgroepen?

 

De POS is oorspronkelijk ontworpen voor personen met een verstandelijke beperking. In de afgelopen jaren is echter ook positieve ervaring opgedaan in het afnemen van de POS bij personen met een fysieke beperking, personen met NAH en personen zonder beperking. Wij zijn altijd geïnteresseerd te onderzoeken of de POS ook bij andere doelgroepen gebruikt kan worden.

 

 

V. Is de POS opgenomen in de waaier van het kwaliteitskader van de VGN?

 

Jazeker! De POS is door de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland toegelaten tot de waaier cliëntervaringsinstrumenten voor de periode 2017-2019. Voor het meten van cliëntervaringen (bouwsteen 2 van het Kwaliteitskader gehandicaptenzorg) kiezen zorgaanbieders uit een waaier van cliëntervaringsinstrumenten. In opdracht van VGN worden deze instrumenten op basis van vastgestelde criteria jaarlijks beoordeeld door een onafhankelijke Commissie van Deskundigen. Wij zijn trots op onze toelating!

CONTACT

Segeerssingel 6

4337 LG MIDDELBURG

T. +31 - 0118 434 500

M. +31 - 0641 286 111

POS NEDERLAND

Voor kwaliteit van bestaan!

VOLG ONS